Köpvillkor

Du kan använda följande betalkort hos Realcoffee.se: 

- VISA
- VISA Elektron
- Mastercard
- JCB

Andra betalningsmetoder:
- Klarna faktura - betala inom 14 dagar (avgift 24:-)

Läs villkor för Klarna faktura här


Realcoffee.se använder inte postförskott, giro eller checkar.
Alla priser på Realcoffe.se är inkl. moms och andra avgifter.
Du betalar inte för en beställning förrän vi har skickat varorna till dig. Först då kommer beloppet att debiteras ditt konto. 


De uppgifter du anger när du använder betalkort skickas direkt till Nets i krypterad form via shop-host Wannafind. Wannafind uppfyller kraven för PCI DSS.

Det vill säga, det är bara Nets som kan läsa de här uppgifterna. Realcoffee.se har inte tillgång till uppgifterna.

Uppgifter du behöver uppge vid kortbetalning: 

Kortnummer: de 16 siffrorna på framsidan av ditt kreditkort.
Utgångsdatum: Månad och år som anges på framsidan. Alla fyra siffror måste anges. Kontrollkod: De 3 sista siffrorna på baksidan av ditt kreditkort. 


Dataregistrering

Real Coffee följer PULs bestämmelser.

För att kunna skicka varor till dig, måste du ange ditt namn och postadress samt e-postadress. När du har gjort din beställning, lagrar vi din beställningsinformation i 5 år. 


Uppgifterna kommer inte att lämnas ut eller säljas till tredje part, utan kommer endast att finnas i vår egen databas där uppgifterna kommer att behandlas konfidentiellt. Du kan när som helst be oss att ta bort dina uppgifter eller ta bort dig från mail-listan. 

Du har alltid möjlighet att få insyn och göra invändningar mot vår registrering i enlighet med bestämmelserna i lagen om integritetsskydd. Personuppgifterna är lösenords-skyddade. 

Försäljning till minderåriga
Real Coffee ingar inte avtal med minderåriga (under 18 år) utan målsmans godkännande.


Leveransvillkor i Sverige:
Realcoffe.se skickar fraktfritt i hela Sverige.
Alla försändelser skickas med DHL Postpaket. 


Leveransvillkor för andra länder
- För leverans till Grönland, Färöarna och Island kontakta Realcoffee.se 

Leveranstid
Realcoffee.sesträvar efter att skicka de beställda varorna inom 1-2 arbetsdagar, så du kan förvänta dig dina varor inom 2-3 dagar, med något längre leveranstider i samband med högtider och helgdagar. 

Vi kan inte garantera en specifik leveranstid till utlandet (Grönland, Färöarna, Norge och Island), eftersom den beror på varje lands post- och tullmyndigheter 

Ångerrätt
Du kan alltid ångra ditt köp. Det finns en 14 dagars ångerrätt från den dag kunden tar emot varorna. Ångerrätten gäller för oöppnade/förseglade varor.  Om företaget mottar en öppnad vara i retur kommer företaget göra ett prisavdrag på 100% på grund av värdeminskning. Kopia av fakturan ska alltid skickas med.

Vill du returnera din beställning, ska varorna skickas tillbaka i samma skick som du fick dem. Det vill säga, varorna måste vara i sådant skick så att de kan säljas. Köpet kan ångras genom att vägra ta emot varorna, eller genom att skicka tillbaka varorna till:

Real Coffee, c/o Bring, Bordsvägen 3, 556 52 Jönköping.


Konsumentverkets ångerblankett:

www.publikationer.konsumentverket.se/sv/publikationer/lagarregler/lagar/2angerblankett.html

Observera!
Vi tar inte emot paket som skickas mot postförskott.
När varan har tagits emot och ångerrätten kan användas, skickas ett mejl om processen och därefter förs köpesumman över till kundens bankkonto. 


Återbetaling - tidsfrist
Du har rätt att återfå pengarna vid ångerrätt inom 14 dagar från den dag då Real Coffee mottagit meddelandet. Du kan dock få vänta tills dess att varan har kommit åter eller till dess du har lämnat ett bevis på att varan återsänts, det som sker först. 

Återbetalning - villkor
Återbetalning sker med samma betalningssätt som vid köpet. Hela beloppet återbetalas, inklusive frakt, skatt och avgifter. Returfrakt står konsumenten för.  
 
Garanti och reklamation:
Real Coffee följer ARNs bestämmelser.

Enligt lagen gäller följande:
Konsumenten har rätt att reklamera en vara eller tjänst om varans eller tjänstens egenskaper avviker från det som
avtalats eller som följer av lag. 2 månader anses alltid som skälig tid för anmälan. Konsumenten skall ersättas för eventuella fraktkostnader samt andra kostnader som uppkommit i samband med reklamationen, tex bensinkostnader, parkeringskostnader, telefonkostnader och liknande.

Det är konsumentens skyldighet att ange, och på begäran, visa hur felen eller bristerna yttrar sig. Om du upptäcker ett fel, vänligen fyll i detta formulär och kontakta realcoffee.


Du kan antingen få varan reparerad eller utbytt, pengarna tillbaka eller sänkt pris, beroende på situationen. 

När reklamerade varor returneras ska kopia av formulär skickas med.
Är reklamationen berättigad betalas returportot inom 14 dagar från den dag Real Coffee mottagit den reklamerade varan.


- Om du behöver en ny kopia av din orderbekräftelse kan du skicka ett mejl till info@realcoffee.se

Instagram

@realcoffeepods

Privatlivspolitik Cookiepolitik